Istoria Volkswagen Beetle in 3 cuvinte…sau cui nu-i plac broscutele!

Volkswagen Beetle isi are originile in Germania nazista si a aparut ca prototip in 1935 la cererea lui Adolf Hitler adresata catre Ferdinand Porsche. Acesta vroia o masina de familie, care sa fie apta sa transporte 2 adulti si 3 copii cu viteza de 100km/h dar sa coste cel mult cat o motocicleta cu atas.
Conceperea designului broscutei este controversat. Unele surse spun ca Adolf Hitler, in timp ce se afla in inchisoare, in urma puch-ului, a desenat-o. Alte surse spun ca aceasta a fost creata de Joseph Granz in 1920. Dupa parerea mea, si tinand cont ca inventatorul primului automobil aerodinamic (care avea forma picaturii de apa in cadere) este un romana (ing. Aurel Persu) care in 1924 breveteaza inventia la Berlin.

Automobilul Aurel Persu era propulsat de motor cu ardere interna conceput de Ferdinand Porsche, de unde deducem evident de unde avea Ferdinand Porsche ideea designului Beetle.
Prototipul aparut in 1935 se numea KdF-Wagen (Kraft durch Freude) si era dotat cu motor racit cu aer si tractiune pe puntea spate. De acesta se bucurau numai membrii cabinetului lui Hitler. Acesta a intrat in productia de serie in 1939. Partea de mecanica a acestui autovehicol era foarte simpla (tocmai deoarece Ferdinand Porsche nu vroia se existe ceva care sa-i pericliteze succesu proiectului). Motorul avea 985 cmc si dezvolta 25 cp.
Productia de broscute a incetat intre 1940 si 1945 datorita razboiului. Dupa 1945 la Wolfsburg, apare prima fabrica Volkswagen, in care se dorea continuarea fabricarii deja binecunoscutului KdF.


Pana in anul 1954 productia acestui model deja a ajuns la 1 milion de exemplare. Vazand succesul acestui model, intre 1960 si 1970 inginerii germani dezvolta acest model, inlocuind suspensia pe bare de torsiune cu cea pe telescoape si dezvolta noi motoare de 1200, 1300, 1500 si 1600 cmc mult mai puternice,tot cu puntea motoare pe spate, iar racirea pe baza de aer o inlocuiesc cu racire pe baza de lichid. (mie personal mi-ar fi placut sa fi dezvoltat si o cutie de viteze in 5 trepte 😀 )


Anul 1978 marcheaza sfarsitul productiei de broscute in europa datorita faptului ca au devenit necompetitive fata de modelele aparute atunci (Golf 1, iar pentru curiosi primul model de Volkswagen Passat a aparut in anul 1973). Mentionez ca productia la nivel mondial a incetat in anul 2003, ultimul model iesind pe portile unei fabrici din Mexic.

In uzina constructoare lucrau si femei pe linia de monataj

Acesta este Super Beetle-ul, aparut in 1979.

Ador simplitatea bordului si a interiorului. Asta da masina clasica!

Inca o fizionomie de Beetle fioros! 😀


Explore posts in the same categories: Interesante

Etichete: , , , , , , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

11 comentarii pe “Istoria Volkswagen Beetle in 3 cuvinte…sau cui nu-i plac broscutele!”

  1. madmax Says:

    Tatal meu avea una. Prea tare masina! Din pacate timpul si-a pus amprenta asupra lor…

  2. alexescu Says:

    As cumpara si eu una :))…dar in stare mai de bun simt de functionare e f f scumpa, iar cu o epava nu am ce face! Ma bate gandul s-o iau doar de frumusete, sa ies duminica cu ea, ca sigur nu e prea competitiva pentru zilele noastre!

  3. moflea Says:

    dac ce zici de Mecedes Benz? clik sa afli si istoria http://mercedes-evolution.blogspot.com/2008/04/mercedes-benz.html
    poate te intereseaza 😉

  4. alexescu Says:

    Am vazut un Mercedes Benz W143 pe o platforma. Nu arata prea bine. Am sa pun si poze cu el odata. Cum eu sunt pasionat de masini vechi m-am gandit sa o cumpar, dar pretul era ceva cu 4 de 0 la urma in euro! 🙂

  5. adrian_r5 Says:

    „intre 1960 si 1970 inginerii germani dezvolta acest model, inlocuind suspensia pe bare de torsiune cu cea pe telescoape”

    – rog autorul articolului sa detalieze putin despre aceasta inlocuire !

  6. alexescu Says:

    M-am exprimat eu cam ciudat. Ideea este ca au inlocuit suspensia pe bare de torsiune cu cea de tip mcpheson. Suspensia pe bare de torsiune, amortiza denivelarile prin intermediul unei bare, care la trecerea peste denivelari se torsiona elastic, ceva in genul arcului de la capcanele pentru soareci. Suspensia McPherson este cea care o gasim in ziua de azi pe mai toate automobilele, chiar si pe vechiile Dacii, care amortizeaza prin intermediul telescoapelor si a arcurilor elicoidale, printr-o miscare de basculare a puntii. (asta nu inseamna ca suspensia pe bare de torsiune, in ziua de astazi nu se mai utilizeaza). Mai trebuie mentionat ca este vorba doar de puntea spate. Pentru a te convinge, poti accesa linkurile urmatoare:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Torsion_bar_suspension

    http://en.wikipedia.org/wiki/MacPherson_strut

  7. adrian_r5 Says:

    Ca fost posesor de R5 Mk 1 stiu ce este suspensia „pe bare de torsiune” …
    Totusi … una este suspensia si alta amortizarea … adica arcul oscileaza si pt. a amortiza aceste oscilatii se folosesc amortizoarele telescopice. Singurele arcuri care fac si ceva amortizare sint arcurile de foi.

  8. alexescu Says:

    Pai, ce zici tu ai dreptate, dar m-ai rugat sa detaliez. Am detaliat. Nu cred ca avea rost sa scriu pe blog un compendium despre oscilatii fortate amortizate. Dar daca tot veni vorba despre acest subiect, apropo, cum definesti amortizarea critica? 😀

  9. adrian_r5 Says:

    … n-o definesc nicicum … ca habar n-am despre ce e vorba !

    Eu ma legasem de exprimarea „inlocuind suspensia pe bare de torsiune cu cea pe telescoape” … exprimare din care se poate intelege ca au inlocuit barele de torsiune cu telescoape …

  10. negrean Says:

    de fapt design-ul vw beetle vin cu totul din alta parte…din cehia mai exact…de la tatra t97…de altfel vw a trebuit sa plateasca 3.000.000 de marci dupa razboi pentru acest lucru…practic cand germania a invadat cehia…au inchis fabrica si insusi ferdinant porsche, designer-ul ”broscutei” a admis ca s-a inspirat din masina…va recomand sa cititi istoria acestei marci, Tatra…si ve-ti afla lucruri incredibile…a fost a 3-a marca de automobile din istorie…si modelele pe care le faceau in anii ’30 poti sa juri ca ar fi fost facute dupa anii ’50 si ca aspect si aerodinamica,dar si ca performanta…practic pot spune ca la un momentdat au fost cea mai avansata marca auto din lume…incredibil!

    • alexescu Says:

      Tatra este o marca cu o traditie foarte mare (in special in domeniul autocamioanelor si autobuzelor), si cel mai mult imi place la ei, si in general la cehi ca fac lucrurile cu simt de raspundere, spun asta si din privinta faptului ca am fost posesor de Jawa 350TS si am fost foarte multumit de ea.


Lasă un răspuns către adrian_r5 Anulează răspunsul